sobota, 2 maja 2015

Niemen w wersji "anglo"






22 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Ja nie wiem, czy był i jest Polak, który w tak niepowtarzalny sposób śpiewa bluesa i rocka po angielsku. On jest tak dobry, że gdybym nie wiedziała, że to Niemen, to przyporządkowałabym ten głos któremuś z zachodnich genialnych rockmenów.
      Sekowano go w Polsce, niedoceniono na zachodzie. Szkoda.

      Usuń
  2. Pięknie . W wolnej Polsce Niemen raczej nie był za bardzo popularny . Słyszałam ,ze skarżył się ,że jego piosenek w radiu nie poszczają . Miał niesamowity głos .
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze był osuwany, a szkoda.

      Usuń
    2. Miało być "nie puszczają ". Ładny ort zrobiłam ;-))))

      Usuń
    3. Nawet nie odebrałam tego jako ort- literówka i tyle:)

      Usuń
  3. Z a życia blokowany i po śmierci sa problemy z publikacja utworów. Czytałem o problemach ze spadkobiercami
    POzdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smucą mnie te pretensje rodziny. Tym bardziej, ze jest wiele jeszcze jego utworów, które mogłyby zaistnieć na naszym rynku. Może teraz docenilibyśmy jego twórczość?

      Usuń
  4. Czesław był niekwestionowanym geniuszem! Nie da się go zaszufladkować, choć niewątpliwie przekracza górne granice art - czy symphonic rocka. W tym kraju geniusze mieli, mają i będą mieli zawsze przerąbane! Nie mieszczą się bowiem w tym upojnym powabie tandety!
    ściskam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że on na początku swojej kariery śpiewał latynoskie kawałki? Śpiewał też włoskie, popularne piosenki.
      A potem zaśpiewał "Dziwny jest ten świat" i to go moim zdaniem "zgubiło".

      Usuń
  5. A ja najbardziej lubię jego "Jaskółkę" ...
    "Jaskółka czarny sztylet, wydarty z piersi wiatru
    Nagła smutku kotwica, z niewidzialnego jachtu
    Katedra ją złowiła w sklepienia sieć wysoką
    Jak śmierć kamienna bryła
    Jak wyrok na prostokąt..." ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochane moje Echo:) To piosenka Stana Borysa. Niemniej Niemen pewnie zaśpiewałby ją równie dobrze, o ile nie lepiej. No chyba, że ja nie znam wersji "Jaskółki" śpiewanej przez Niemena. Jest taka? Chętnie posłucham:)

      W ogóle ta piosenka jest dla mnie sztandarową. Ostatnio słuchałam w wykonaniu Michała Szpaka. Równie dobre jak pozostałe.

      Usuń
  6. Sama zobacz http://teksty.org/czeslaw-niemen,jaskolka,tekst-piosenki
    Stana Borysa to "Jaskółka uwięziona".
    Niestety nie mam już płyt Niemena aby to sprawdzić. Plyta pamięci tylko została i wspomnienia. Czyżby zaczęła i ona szwankować? Buuuu.
    :D : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja znalazłam to
      http://www.bibliotekapiosenki.pl/Jaskolka_uwieziona.
      Cała historia powstania tekstu, muzyki i wykonania.

      Usuń
    2. http://muzyka.wp.pl/gid,672273,page,2,title,Historia-piosenki-Jaskolka-uwieziona,galeria.html

      Usuń
    3. Posluchaj tego http://m.muzofy.com/audio/44bb0cb/czeslaw-niemen-jaskolka

      Usuń
    4. Puściłam równolegle obu wykonawców. wysłuchałam fragment po fragmencie- to nie Niemen śpiewa- ktoś podłożył Stana Borysa i uznał, że to głos Niemena- wsłuchaj się w modulowanie i śpiewanie samogłosek. Niemen nie potrafiłby tak wiernie odtworzyć piosenkę Stana Borysa. Zresztą miałam nadzieję, że usłyszę inną interpretacje w jego wykonaniu, a tu to samo.

      Posłuchaj oba wykonania od słów "Jaskółka siostra burzy, żałoba fruwająca... ". Niemen w takich wysokich tonach ma inny timbre głosu. Bardziej zachrypły. I Głos Niemena jest bardziej"przytłumiony". Nie wiem, jak to napisać...

      Porównywałam na Twoim linku z tym nagraniem
      https://www.youtube.com/watch?v=twYOp-QiqrQ

      Ludzie ich mylą, bo mają podobny charakter piosenek i podobny sposób wykonania.

      Usuń
    5. Tez tak uwazam, ze myla. Ja tez odsluchalam obu wykonawcow. :))) Glos jest jednak 'mlody'. Internet wszystko przyjmie. :DDD

      Usuń
    6. Tak czy siak- utwór jest ponadczasowy i ma wielu świetnych wykonawców.

      Usuń
    7. Ma słowa z interesującymi metaforami, ma swoją historię i swoją bohaterkę - Jaskółkę. :). Ponadczasowy jest to fakt!

      Usuń
  7. No nie wiem. Chyba jestem zachowawcza ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)To odnośnie tego "po angielsku"?

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.
Jeżeli chcesz obrażać moich gości lub mnie- nie wysilaj się, natychmiast to usunę.
Jednym słowem hejterzy, gnomy, trolle, banda różowego misia , nie mają tu czego szukać.