sobota, 21 listopada 2015

Lewak, lewactwo- cześć 1, czyli Nonsensopedia

Ponieważ w wielu blogach, w tekstach i w komentarzach pojawia się słowo "lewak", zapytałam kiedyś komentującego, co, według niego, to pojęcie oznacza. Zapytałam, bo zauważyłam wyraźną tendencję do nazywania "lewakami" ludzi o różnych poglądach, a regułą stało się, że są tak nazywani ludzie o poglądach odmiennych do poglądów komentującego, czy też piszącego post. Jednym słowem, terminem "lewak' określa się każdego niewygodnego dyskutanta, lub osobę o odmiennych poglądach. Znamienne jest również to, iż terminami "lewak", "lewactwo" z lubością szafują ludzie, którzy chcą się zaliczyć do prawicy i konserwatystów. Piszę "chcą", ponieważ często ich wypowiedzi zawierają elementy lewactwa ( według tych definicji, które znalazłam w Necie).
Mam jedną wielką zaletę/wadę (można sobie wybrać), że lubię wiedzieć, toteż poszukałam w Internecie, co oznacza to pojęcie. No i znalazłam tak różne definicje, a raczej tłumaczenia- wróć- określenia tego pojęcia, że postanowiłam podzielić to wszystko na kilka postów. Dodam- lektura pozycji filozoficznych (książek) dostarczyła mi zupełnie innych definicji. 
No, ale... 
Przytaczam całe cytaty. 


„Zniszcz lewaków, spal ich domy, teraz Korwin będzie czczony!
Kelthuz o lewakach
Ty lewacka kCenzura1o!
Korwin o lewakach
Lewak – element społeczeństwa (tzw. „społeczeństwa cierń”) występujący pojedynczo lub zbiorowo, popierający lewicę, homoseksualizm i Muzykę Przeciwko Rasizmowi. Zadaniem lewaka jest kwestionowanie obecności dobrobytu i sprawiedliwości we wspólnie budowanej i regularnie opijanej Polski. Mówi się też, że kto nie jest z 'nami', jest lewakiem.
Według prawaków, przeznaczeniem każdego lewaka jest zostać zmasakrowanym przez


Kto jest lewakiem?

O tym decydują członkowie młodzieżówek partii takich, jak: UPR, KNP, KORWiN i RN[1] oraz komentatorzy pod artykułami na stronach typu Onet.pl. Lewakami możesz nazywać swobodnie następujące osoby:
  • osobę o bezpośrednio lewackich poglądach: (socjalistę, komucha, anarchistę, anarchokomunistę, socjalkomunistę, anarchosocjalistę, masona itp.);
  • żyda – każdy jest lewakiem; jednocześnie wcale to nie przeszkadza innemu stereotypowi, że Żyd to potencjalny wyzyskiwacz i drapieżny kapitalista;
  • red skinhead – w wielu kręgach opijających kraj i walczących z nadmierną różnorodnością rasową skinheadów uważa się, iż takie coś nie istnieje (w odpowiednie miejsca wstaw przecinek);
  • wnuczka byłego esbeka lub innego funkcjonariusza z lewackich czasów;
  • hippisa;
  • geja;
  • lesbijkę;
  • pedofila;
  • kogoś kto wyraża się niepozytywnie o Jego Ekscelencji Januszu Korwin-Mikke;
  • antykapitalistę;
  • kosmopolitę;
  • ekologa;
  • transseksualistę;
  • ateistę;
  • murzyna;
  • feministkę;
  • aborcjonistę;
  • Tinki Łinkiego;
  • kogoś, kto nadużywa słowa „stereotyp”;
  • narkomana;
  • moderatora for internetowych usuwającego posty aktywnych prawicowców, w których, w sposób kulturalny (ty ch… ty s…nu itp) określają swoich przeciwników politycznych;
  • czasami zalicza się do lewaków nazistów, faszystów itp.;
  • każdego, kto się z tobą nie zgadza (ten punkt tyczy się tylko portali internetowych).
Dla użytkowników portalu Wykop.pl każdy, kto się z nimi nie zgadza, jest lewakiem i ma usunąć konto.

 

Wygląd

Wielu lewaków ma długie lub krótkie włosy, lub nie posiada ich w ogóle. Jeżeli chodzi o ubiór, to lewaków można najczęściej spotkać w takich kolorach jak: żółty, niebieski, pomarańczowy, czarny, czerwony, zielony, brunatny, biały, szary. Występują też wersje w innych kolorach. Lewak musi nosić jasno określone buty: trampki, halówki, glany, kozaki, kalosze, papcie, klapki, sandały, trzewiki lub chodzić boso. Niektóre lewaki mają zarost na twarzy, ale niektóre nie. Lewaka poznaje się przede wszystkim po zapachu: jeżeli jesteś prawdziwym Polakiem, to ich wyczujesz. Jeżeli nie – jesteś lewakiem[2].

Jak masakrować lewaków, czyli krótki poradnik Janusza Korwin-Mikkego

Jednym z ważnych i ogólnie stosowanych sposób zwalczania niekochających Polskę lewaków jest obcinanie im włosów. I nie chodzi mi o modelowanie głowy. Do tego jest też potrzebne specjalne narzędzie zwane kosą ew. mogą być nożyczki. Innym jest przeinaczanie nazw lewackich akcji tj. Muzyka Przeciwko Rasizmowi, oraz wymyślanie zabawnych rymowanek potępiających lewactwo.
  • przykład:
    • Kto słucha rege, ten rucha kolegę.
  • i jeszcze jeden:
    • Gódnajt left sajd.
  • oraz klasyka:
    • Raz sierpem, raz młotem czerwoną hołotę.

 Charakterystyka

Lewaki boją się dyskusji z Januszem Korwin-Mikke. Cechuje ich antypolonizm, antypatriotyzm, kosmopolityzm, filosemityzm, tchórzostwo i miłość do komunizmu bądź też anarchii. Czasami lewacy myślą, że chronią ich bojówki anarchistyczne Antifa, ale to bujda, bo zwykle Antifowcy skupiają się na merytorycznej i wyważonej dyskusji z nacjonalistami, neonazistami itd.
Lewak uważa, że leming jest ssakiem, gryzoniem z podrodziny nornikowatych. Ten pogląd jest dla lewaka charakterystyczny.

Za co odpowiedzialne są lewaki?

Zgodnie z wszechwiedzącym internetem lewaki są odpowiedzialne za wiele nieszczęść które dotknęły świat. Poniższa lista zawiera zaledwie 0,00000001% tego za co odpowiedzialne są lewaki. Zgodnie z nią lewaki są odpowiedzialne za to że:
  • Twój szef cię wykorzystuje w pracy.
  • Musisz chodzić do szkoły.
  • Dinozaury wyginęły.
  • Hanka Mostowiak zginęła zabita przez kartony. (bo to lewackie kartony były)
  • Zgubiłeś 20zł.
  • Skończył się budyń.
  • W końcu znalazłeś swoje 20zł.
  • I za to, że znowu zgubiłeś.
  • Wybuchła II wojna światowa.
  • I za to, że się skończyła też.
  • Wdepnąłeś w gówno.
  • Nie zdałeś matury.
  • Nie możesz znaleźć pracy dla ludzi z twoim wykształceniem.
  • Skończył ci się papier toaletowy.
  • Korwin ma tak niskie wyniki w wyborach. (Gdyby nie lewaki miałby 110%)
  • Małysz przestał skakać.
  • 100% ludzi którzy piją wodę, prędzej lub później umiera.
  • Twoja ulubiona postać z "Gry o Tron" zginęła.
  • Powstał ten artykuł.”



18 komentarzy:

  1. Ja też jestem lewakiem (lewaczką) i jestem z tego dumna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ja tego nie piszę, żeby kogoś zdyskredytować:) Ja mam poglądy zdecydowanie lewicowe, ale nie lubię, gdy ktoś upraszcza i nazywa mnie lewaczką li tylko na podstawie przedstawionych przeze mnie komentarzy, które nie są w stanie oddać całej gamy moich przemyśleń i poglądów.

      Usuń
  2. Zawsze byliśmy najweselszym barakiem- kiedyś w obozie "demoludów", teraz w Unii Europejskiej. Gdy czytam te "objaśnienia" to nie mogę się nadziwić, że nie powstają nowe zakłady dla umysłowo chorych- bo powinny.
    A tak nawiasem- zupełnie nie mogę pojąć jak można poważnie traktować takie osoby jak Korwin-Mikke lub p.Rydzyk - no chyba, że się jest naukowcem usiłującym zgłębić popsute mózgi.
    Miłego, ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby nonsensowne, ale właśnie to jest obraz lewaka, jaki przedstawiają komentujący i co więcej, dla nich to jest pewnik. To jest najbardziej popularne i najczęściej spotykane w Necie.
      Ja tu jeszcze dodaję Kukiza, bo on też jakby myślący "inaczej".

      Usuń
  3. PEDOFILA nazwac lewakiem? Nonsens!!! Otoz dla mnie pedofil tozsamy jest z klecha, a tego nie odwazylabym sie nazwac lewakiem. :))) Nie zasluguje na to.
    Jestem wprawdzie praworeczna, czego bardzo zaluje, bo podobno mankuci sa zdolniejsi, a nawet zdarzaja sie wsrod nich geniusze, za to serce mam prawidlowo po bardzo lewej stronie. Poglady zreszta tez, jakby kto pytal. Oraz reaguje alergicznie na prawicowo-przykoscielna cholote.

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest wizja lewaka, najczęściej przedstawiana przez komentujących prawicowców. Dla nich nadal aktualne jest hasło"Kto nie z Mieciem, tego zmieciem". A lewak to dla nich najgorsze zło (oczywiście obok islamisty).
    Znamienne jednak, ze sami sobie w postaci lewaka tworzą czarnego luda. Muszą mieć wroga i już, a ponieważ nie bardzo jest bezpiecznie, bez narażania się na jawny ostracyzm, nazywać innych "po imieniu", to wykorzystano pojęcie "lewaka" ciągle poszerzając zakres i pogłębiając znaczenie tego pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Tak, tak, tylko muzyka da Ci ukojenie:):):) Fajny kawałek:) A jakbyś nie wiedział, to pierwsza część dedykowana jest różowym misiom, bo coraz bardziej mnie bawią swym "mruczeniem":)

      Usuń
  6. Przeczytałam i tak myślę, że chyba się łapię na bycie lewakiem, nie zgadam się z tym, że prze zemnie komuś zabrakło papieru toaletowego, ale lubię kolor niebieski, latem uwielbiam nosić klapki. Zarostu nie mam, ale z wiekiem wąsik zaczyna się pojawiać. Chyba się łapię?
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coraz fajniejsza grupa się zbiera:):) Ja mam ten budyń na sumieniu. Poza tym, maturę zdałam, ale do szkoły chodziłam całe dorosłe życie i pół smarkaczowskiego też:)

      Usuń
  7. Chwilowo nie posiadam wlosow, na mur jestem lewakiem:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Star, brak włosów wielu dodaje urody:) Witaj wśród lewaków:)

      Usuń
    2. Tym razem juz czekam zeby zaczely odrastac, bo zimno w te lysine:)))

      Usuń
    3. Star, Ty jesteś bardzo cierpliwa, niesamowicie cierpliwa, tym razem długo nie będziesz czekać:) A poza tym w turbanach i czapkach bardzo Ci do twarzy:)

      Usuń
  8. Agresja w każdej postaci, czy to słowna, czy fizyczna, w pierwszym momencie obezwładnia, ogłupia mnie i odbiera mowę,więc i tym razem nie wiem, co powiedzieć, ale chyba mieszczę się opisanym schemacie:)))
    Serdecznie pozdrawiam wszystkich LEWAKÓW:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również agresja paraliżuje. My tu sobie klub lewaków tworzymy, ale nie do końca jestem pewna, czy faktycznie mieścimy się w kryteriach tego pojęcia.

      Usuń
  9. Ja krótko podsumuję temat ; lewakiem jest każda osoba ,która nie zgadza się z katolskimi dewotami i konserwatywnymi bzdurami . Każda osoba ,która ceni sobie wolność i szczęśliwe życie .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O nie, Julianne, taka osoba, która ceni wolność to tolerasta. Oczywiście według tych ludzi, których wymieniłaś:):) Przecież wiesz, ze oni jeszcze mają parę takich "cennych' określeń. Choćby feminazistka:):):)

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.
Jeżeli chcesz obrażać moich gości lub mnie- nie wysilaj się, natychmiast to usunę.
Jednym słowem hejterzy, gnomy, trolle, banda różowego misia , nie mają tu czego szukać.