poniedziałek, 11 stycznia 2016

I tak do przodu...

Dwie informacje wczoraj mną wstrząsnęły. Pierwsza- Dawid Bowie nie żyje. Kolejna legenda , kolejna sława muzyczna, która odeszła w ostatnim miesiącu.
Więcej informacji o nim tu:
i tu:

Druga informacja- w mieście powiatowym Cieszyn, nie był zorganizowany 24 Finał WOŚP. Ta informacja to ostatni gwóźdź do trumny, w której grzebię moją miłość do tego miasta. Dotychczas zbiórki organizował hufiec cieszyński. W tym roku zrezygnował. Komendantka podała oświadczenie, które kompletnie nic nie mówi. Żal mieszkańców jest o to, ze informacja o nieorganizowaniu zbiórki na rzecz WOŚP została podana w sobotę, kiedy nikt już nie mógł się tego podjąć. Komentatorzy na lokalnym portalu oskarżyli również ten portal o „zatajenie' tej informacji, lub jak kto woli, „przeciągnięcie terminu jej podania do ostatniego dna przez imprezą. Wprawdzie zbiórkę na terenie miasta i szpitala miejskiego przeprowadzili wolontariusze z innych miejscowości powiatu, to i tak pozostał niesmak, wstyd i zażenowanie. Natomiast w całym powiecie kwota ze zbiórek na rzecz WOŚP grubo przekroczyła dotychczasowe rekordy, a ludzie podobno świetnie się na towarzyszących imprezach bawili.
Z fajniejszych rzeczy- jest +5 stopni i pachnie wiosną, dzień jest dłuższy o 10 minut, o 17tej jest jeszcze w miarę jasno.
Przynudzania fotkami ciąg dalszy.
 Zdjęcie zrobił Jaskół na Słowacji
Poniżej- gdzieś na wyspie w zachodniej Kanadzie. Zdjęcia robiła koleżanka, która tam mieszkała jakiś czas.
 W czasie odpływu
 Góry Nadbrzeżne, część Kordylierów. Bardzo dziko, bardzo bezludnie, bardzo surowo.
 A to gość, który zawitał do naszej piwnicy.
 Zdjęcie profilowe
 Samotnik
 No i nasza ruda bździągwa bardzo czymś zainteresowana po drugiej stronie płotu.

16 komentarzy:

  1. A moi rodzice (cytuje) "na zlosc pisiorom i klechom" dali do skarbonek 2,5 raza wiecej niz daja zwykle. Mysle, ze nie tylko oni, a profitowac beda chorzy, staruszkowie i dzieciaczki. Obysmy zdrowi byli!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My nie na złość, ale też większą kwotę- przelewem. W ludziach tyle zawiści, jadu, a przecież fundacja musi mieć fundusze na działalność, na ogarnięcie tego przez cały rok, a i tak ogromny procent datków ląduje w sprzęcie, w szpitalach.
      Poza tym, ludzi ciągną również imprezy towarzyszące. Nie mówię teraz o kosztach, bo większość działa, występuje za darmo, ale zorganizowanie tego wymaga wysiłku, czasu, nerwów.
      Organizowałam 14 takich finałów u nas, w szkole, to wiem, ile wysiłku to wszystko kosztuje. Jednak największa jest radość z tego, że ludzie są razem, śmieją się i chcą uczestniczyć.
      To wielkie święto przyjaźni, uśmiechu i dobroci.

      Usuń
    2. To rzeczywiscie jest ewenement chyba na swiatowa skale. Nie wiem, dlaczego to swieto jest taka zadra dla kosciola i prawicy.

      Usuń
    3. A ja mam wrażenie, że to jednak jest hałaśliwa mniejszość. Mnóstwo ludzi daje Caritasowi i daje na WOŚP. Niemniej, czytałam komentarze, które wyraźnie ukazują, że niektórzy jakby pranie mózgu przeszli, takie dyrdymały o Owsiaku i Orkiestrze wypisują.

      Usuń
  2. Dałam więcej niż miałam zamiar dać, a potem jeszcze "umorzyłam" długi drobnym oszustom.A wszystko dlatego, że poczułam moc wspólnoty.Że należę do większości realnej i mocarnej...Takiej, która nie da sobie w kaszę dmuchać .Amen.serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, to ta wspólnota daję siłę i radość. Może wynik zbiórki przełoży się na inne sprawy związane z poczuciem wspólnoty?

      Usuń
  3. właśnie wróciłem do domu i zacząłem od "Cat People" /rano już leciało u mnie dwa razy przed wyjściem/, a tyle jeszcze godnych kawałków do odsłuchania /real bynajmniej nie daje trzymać nosa w kompie i kontrolować tego procesu/... jakoś tak dziwnie padło na tuzów muzyki tej zimy... nie chce mi się myśleć nawet, kto następny za kilka dni...
    ...
    rzeczywiście jakaś dziwna żenada z tym odwołaniem zbiórki w ostatniej chwili... trudno to jednak komentować nie znając detali /np. tego oświadczenia hufcowej/... no właśnie, hufcowej... hufcowej jakiego hufca?... kojarzy się z harcerstwem, ale którym /bo chyba są co najmniej dwa?/... dobrze chociaż, że teren zaczuwał...
    p.jzns :)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o ZHP- normalnych harcerzy (piszę specjalnie w ten sposób, bo dla mnie to jedno harcerstwo jest wiarygodne. Żadne ZHRy mnie nie przekonują), dlatego wydaje mi się to niespotykane. W jednym z komentarzy ktoś napisał, że kiedy poszła po zgodę do Ratusza, usłyszała, że ma zrezygnować , bo "się jej to nie opłaci". Wziąwszy pod uwagę, z teraz się dzieje, może to być bliskie prawdy.A z drugiej-jak takich teraz ZHP ma harcerzy to może lepiej, żeby się hufiec rozwiązał.
      Teren jest dosyć aktywny, a w naszej wsi zbiórki są organizowane od początku. Pamiętam nawet jak zaczynaliśmy. jedna wielka niewiadoma, a potem poleciało granie do końca świata i jeden dzień dłużej.

      Usuń
  4. My tez wczoraj bylismy z WOSP-em, jakzeby inaczej, moj syn rowiesnik orkiestry, byl operowany dzieki pierwszemu kupionemu przez Jurka, aparatowo pluco-serce.
    I to przez dr. Maruszewskiego, ktory jest filarem Fundacji, wychowankiem SP.profesora Stodulskiego, dla mnie gwarantem czystoci dzialania WOSP.

    W naszej podwarszawskiejZ. tez nie bylo Finalu,szkoda.

    David Bowie, kolejny Wielki. Jak to powiedziala moja znajoma, graja dzis z Freddiem, bez presji;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest wspaniała akcja, a przez te 24 lata naprawdę mocno wyposażono szpitale w sprzęt. Ja się cieszę, że od kilku lat doposaża się również oddziały geriatryczne. Starzy ludzie tak samo zasługują na pomoc medyczną, jak noworodki.

      W niebie jest już całkiem niezły zespół muzyków. Wolałabym, żeby jeszcze tutaj trochę pograli.

      Usuń
  5. Śliczny ciem! I ten ryjek!!! Do nas kiedyś przyfrunął ciem w gronostajowym futrze nakrapianym jak dalmatyńczyk, muszę poszukać foci może jeszcze gdzieś mam.
    Bździągwa też dostojna... a +5 po wcześniejszych opadach śniegu niekoniecznie cieszy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciem z ryjkiem jest super. I nawet ten aksamit na zdjęciu całkiem fajnie wyszedł. Dalmatyńczykowate ćmy są też u nas, ale nie miałam okazji strzelić im fotki.
      Bźdźągwa jest wywydrzona, bo coś tam zwietrzyła. Ma wyraz pyska: "Oho...zaraz będzie akcja".
      U nas śniegu spadło bardzo mało. Tym bardziej cieszy deszcz, bo susza była latem okropna i ziemia ciągle jest wysuszona.

      Usuń
  6. Ciekawe co tam Beza wypatrzyła.Pisowczycy od zawsze wszystkie okoliczne psy wieszali na Owsiaku- taka ich podła natura.Ale jest to postawa typowa dla tych, którzy innych sądzą podług siebie.
    Insekt bardzo przystojny, pewnie gdzieś w kąciku u Was przezimował.
    Właśnie zapowiedzieli, że w drugiej połowie tygodnia wrócą do W-wy mrozy, tylko nie wiem po co,bo tego to już nie powiedzieli.:)))
    A może w Cieszynie w ostatnich wyborach samorządowych wygrał PiS i stąd taki obciach, bo po wygranych wyborach parlamentarnych poczuli się na swych stołeczkach pewniej????
    Miłego, ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, w Cieszynie wygrał PiS, ale to i tak nie powinno przeszkadzać harcerzom. myślę, że komendantka coś kreci. Wszak harcerz ma pokonywać wszelkie przeszkody z otwartą przyłbicą.Przynajmniej mnie tak, kiedy byłam w ZHP mówiono- dla harcerza nie ma przeszkód.
      Szkoda, że nie ogłoszono tego wcześniej, bo na pewno byliby chętni.

      Na oststanim zdjęciu wyłazi z Bezy jej charakterek- łobuz do n-tej potęgi.

      Usuń
  7. A ja zdjęciami się pozachwycam - zwłąszcza jaskółowym. Ono wygląda, jakby w latach dwudziestych ubiegłęgo wieku było robione albo jakby z Hobbita pochodziła. W tej górze pewnie krasnoludy swe skarby trzymają!:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam u podnóża wzgórza płynie rzeka a w niej utopce siedzą:) Faktycznie, tajemnicze, piękne zdjęcie.

      Usuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.
Jeżeli chcesz obrażać moich gości lub mnie- nie wysilaj się, natychmiast to usunę.
Jednym słowem hejterzy, gnomy, trolle, banda różowego misia , nie mają tu czego szukać.