środa, 19 października 2016

Bzdetki

Jesień rozkręciła się na dobre. Wprawdzie jest ciepło, ale bardzo mokro.  Ogród czeka na porządki, a ja w wolnych chwilach tworzę małe "bzdetki".
Takie coś w stylu Gipsy mi się spodobało
 To są kwiatki szmacianki. Akurat kwiatki szmacianki nie są w moim guście, ale szmacianki zawieszki już bardziej mi odpowiadają.
 Pomyślałam sobie, że takie kolorowe, ozdobione koralikami "baniaczki' mogą być fajną ozdobą.
 źródło: http://www.facilececile.com/archives/2008/10/15/10963862.html
Zaczęłam szukać jakiegoś tutorialu, jakiejś wskazówki, jak to zrobić. Szukałam, szukałam, mnóstwo stron przejrzałam i nic. I byłoby się skończyło klapą, kiedy trafiłam na stronkę z kwiatkami zrobionymi metodą "jo-jo".
 Nie chciałam mieć kwiatków na łodyżkach, takich, jak na przedstawionych zdjęciach. Dlatego górę ozdobiłam i dałam sznureczek. Potem przymarszczyłam koło, wypełniłam "puchem", dałam "środek" z filcu... ZONG! Za Chiny Ludowe nie trzymało kształtu. Zwłaszcza ten środek, który nie chciał być wypukły.
 Tak, ten niebieski i ten fioletowy... marszczyło się toto, uciekało w głąb....
Trochę tych prób było. Trochę mocniejszych poleciało.  Zaparłam się i... tadam... taka mała głupotka, a cieszy:) Jest wypukłe oraz kształtne.
Jest jedno malutkie "ale". W moich te marszczenia są na brzegu, a w tych przykładowych marszczenie robi kryzkę. Dlatego moje są jak piłeczki, a tamte jak kwiatki. Wiem jak zrobić taką kryzkę.  Jest to tylko kwestia czasu, kiedy zrobię zawieszki  z kryzką. A może nie? Może już coś innego mnie wciągnie?
Powiesiłam, żeby pokazać wielkość zawieszek. Trochę większe od kredensowego uchwytu.
I jeszcze jedne bzdetki, które zrobiło się "po drodze"
biały- Sowa Śnieżna
niebieski- Łuszczyk Indygowy
czerwony- Pironga Szkarłatna
zielony- Koliber Zielony
z brązowymi skrzydłami- Gołąb Wędrowny.

źródło ze wzorami: http://www.downeastthunderfarm.com/bird-patterns/all-birds/



17 komentarzy:

  1. Ptaszki szczegolnie mi sie podobaja. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam jeszcze w planie inne zrobić. Fajnie zdo9bią kuchnie.

      Usuń
  2. Ptaszki przepiękne. Jesienna aura sprzyja dłubaniu.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ano sprzyja, ale ja wolałabym jednak posprzątać teraz przed zimą ogród, a potem dłubać.

      Usuń
  3. Ptaszki, ptaszki- są cudne!!!! W tych kuleczko-kwiatkach kryzka wyjdzie Ci automatycznie, gdy nieco dalej od brzegu złożenia materiału zrobisz nitkę marszczącą.
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te kwiatki powinny być z bardziej miękkiego materiału szyte. I z kolorowego:)To była próba.

      Usuń
  4. Ptaszki sa urocze, takie wlasnie kolorowe, wesola ozdoba. Jestem troche zwariowana na punkcie ladnych kubkow i mam taki jeden wlasnie z kolorowymi ptaszkami. Teresa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że ptaszki filcowe podobają się. Miałam jeszcze inne, ale nieopacznie rozdałam, a teraz przyszła mi ochota udekorować kuchnię i muszę na nowo szyć.

      Usuń
    2. Tez bym te ptaszki w kuchni widziala, tak przyjemnie patrzec na nie, ze robi sie jeszcze bardziej domowo. Teresa

      Usuń
    3. W kuchni, w tym miejscu wisiały serducha, na których też były ptaszki(filcowe wszystko). Serducha spodobały się mojej synowej i wnukowi, i poleciały do Anglii. Zrobiło się pusto. Zawiesiłam ptaszki:)

      Usuń
  5. Ptaszki niezwykłej urody :)))
    Co do zawieszek, to przyszło mi do głowy, że można zrobić kulę jako środek i na kuli udrapować czepeczek. Środek "czepeczka" przymocować do kuli, przymarszczyć i przyszywać do kulistej części obniżając, ech nie potrafię jasno tego sformułować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciepło, ciepło. Tak zrobiłam. Wypełniłam ten filc (koło) do połowy, uformowałam kulkę i włożyłam w marszczenie do środka. Resztę materiałowej zawieszki wypełniłam puchem i mocno zaciągnęłam nitkę, przymarszczając materiał, równocześnie blokując środek.
      Ptaszki się podobają, czyli trzeba brać się do dalszego ich tworzenia.

      Usuń
  6. Świetne te Twoje "bzdetki" :-) Też lubię czasem pobawić się takimi drobiazgami ocieplającymi dom :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiesisz takiego bzdetka i robi się wesoło, kolorowo:)

      Usuń
  7. Przepiękne te ptaszki i dobra rozrywka na długie wieczory :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.
Jeżeli chcesz obrażać moich gości lub mnie- nie wysilaj się, natychmiast to usunę.
Jednym słowem hejterzy, gnomy, trolle, banda różowego misia , nie mają tu czego szukać.