środa, 1 lutego 2017

Zimowe rozterki

Rano nie wiedziałam, czy podziwiać, czy się wkurzać. Przyszło lekkie ocieplenie, nie ma mrozu, ale za to napadało około 10 centymetrów śniegu. Zaczęło padać wczoraj wieczorem. Przez noc spoko, ale zaczęło znowu mocno sypać przed południem. Piękne białe płatki leciały z nieba. Spokojnie i majestatycznie spadały, a mnie ciśnienie rosło. Z każdą minutą przybywało śniegu na parkingu. Zła byłam, ale kiedy spojrzałam na ogród, nie potrafiłam oprzeć się sfotografowaniu go. Wprawdzie było pochmurno, ale ogród i tak wyglądał baśniowo. Wyglądał.  Po południu śnieg zwilgotniał i zaczął się osypywać z gałęzi. Teraz ogród wygląda jak zmokła kura- biedny, wyciapkany łatami śniegu, szary.
Może to już ostatni tej zimy taki widok?
 Ładne to wszystko jest, ale mnie się już chce zieleni i słońca.



 Miedza przy płocie graniczącym z ogrodem siostry. Idziemy w dół, w stronę sadu

 Badyl suchej maliny.
 Sosna złamała się przed świętami. Trochę dziwne, że w tym miejscu drzewo się złamało, bo to środek rzędu sosnowego, osłonięty czereśnia. Na szczęście runęła obok młodej brzoskwini, nie czyniąc większych szkód.
 Widok na sad. Bardzo, bardzo szare niebo, po prostu smutne.
 Rząd jodeł w lasku- śliczne, bielutkie, czyściutkie

 Jeżyna bezkolcowa.
 Oczar powoli zaczyna rozkwitać.
Bezka cała w płatkach śniegu. Na tym zdjęciu widać, jak sypało, kiedy fotografowałam ogród.


26 komentarzy:

  1. Cudnie, ale ja już wolę żeby ta zima poszła sobie. Bezka w kropeczki niczym młoda sarenka. U mnie też jakaś odwilż, szaro i w niektórych miejscach wrednie ślisko- np. na parkingu tuż koło samochodu.A samochód tak brudny, że aż mdłości chwytają na jego widok. W nocy był mróz. A. czytał mi jakąś zapowiedz, że już lada dzień będzie ciepło, ciepło, ciepło, gorąco.
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzisiaj naprawdę było bajkowo i ciepło. Chyba ta temperatura przełamała moją niechęć do śniegu. Teraz ponoć trochę ciepła, a potem znowu mrozy.

      Usuń
  2. U nas przez cala dotychczasowa zime byl jeden dzien ze sniegiem i kilka z lekkim mrozem. Trawnik zielony, lawenda srebrna, rozmaryn zielony, rododendrony juz, juz, prawie.... wiosna :) Ale i tak nasza kolezanka wyszla pare dni temu rano, zeby nakarmic zwierzyne i posliznela sie na jakims niedobitku sniegu!!! Biodro i udo po operacji teraz sobie grzecznie polezy, pewnie dlugo :( Nie cierpie zimy!!!!!!!!!!! Nawet jak jest ladna!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje współczucia dla koleżanki. najgorzej, kiedy sobie planujesz, idziesz jakby nigdy nic, fajt i.... miesiąc z głowy. Byłam na Twoim blogu. Fajnie sie czyta.

      Usuń
  3. Bardzo nastrojowe takie sniezne pejzarze, nawet jak jest szaro-buro. Beza jako Królowa Sniegu wprost przepiekna :). Dla mnie najbardziej dolujacy zawsze byl okres kiedy sniegu juz nie bylo, a zielone jeszcze sie nie pojawilo, argh.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzec. Ale w marcu też jest ładnie. Kwitną wierzby, leszczyny, pierwsze kwiaty wiosenne... Mnie w marcu niesie zawsze nadzieja, że dni długie, cieplejsze i idzie ku latu.

      Usuń
  4. Królowa Śniegu /świetnie powiedziane/ ma taką minę, jakby chciała zapytać:
    - a któż tak się tam uwija przy tym śniegu z takim dziwnym płaskim czymś na długim czymś... chyba bardzo tego nie lubi robić, bo klnie jak królowa...
    co do fotek /nie licząc fotki Królowej/ to oddaję głos jurorski na "Suchy Badyl Maliny" /czy jakoś tam/... ma coś z klimatu ikebany...
    p.jzns :)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Królowa Śniegi, cieplutka, milutka. To się w ogóle z nazwą kupy nie trzyma. Suche badyle to właśnie moje klimaty. Bardzo lubię takie suchelce fotografować. Mają często niezwykłe formy, fakturę, kolory

      Usuń
  5. Wszystko piękne w zimnej bieli, ale już dosyć! Dosyć, wiosny chcę!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dzisiaj jest jeszcze bardziej ogród piękny. Też chcę wiosny:)

      Usuń
  6. Piękny masz ogród - duża przestrzeń! Wszystkie zdjęcia są cudowne, ale niektóre bardziej; powalona sosna, badyl maliny, jeżyna bezkolcowa... i oczywiście dumnie pozująca Bezka;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubie badyle, lubię je fotografować. Mam interesujące zdjęcia miejsca złamania sosny.Ogród ma niecałe pół hektara.Część zajmuje lasek, który 16 lat temu posadziłam.

      Usuń
    2. Pięknie mieszkasz Jaskółko, przyrodę masz na co dzień, a w jej otoczeniu człowiek wibruje wyżej. Twoje zdjęcia urzekły mnie od pierwszego spojrzenia na nie. Może pokażesz te zdjęcia złamanej sosny...

      Usuń
    3. Dzięki za ciepłe słowa:) Zdjęcia złamasa pokażę w następnym poście.

      Usuń
  7. Taki swiezo napadany snieg zawsze zachwycal mnie, od dziecka. Szczegolnie wlasnie pamietam ogrod cudnie ustrojony. Piekne zdjecia, wszystkie, a zdjecie z Beza przepiekne, dostojnie piekna, musi byc szczesliwa w tych zimowych klimatach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beza uwielbia zimę i nie znosi upałów. Nie ma zbyt gęstego futra, ale widać taka jej natura.
      Dzisiaj przybyło śniegu i wszystko było olśniewająco czyste.

      Usuń
  8. Wolę zdecydowanie białą zimę niż szarą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na wsi taka biała zima jest często. Jeszcze teraz jest czyściutko, ale już słońce grzeje. Za moment śnieg się osypie.

      Usuń
  9. Cieszyć się cieszyć. Beza nie wygląda na zmartwioną
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beza jest zachwycona. Ja trochę mniej. Zwłaszcza, że po niedzieli znowu mrozy będą.

      Usuń
  10. A u mnie praktycznie jeszcze nie bylo sniegu, bo owszem padal przez trzy pojedyncze dni od grudnia, ale nastepnego dnia juz nie bylo po nim sladu.
    I moze zgrzesze, ale napisze, ze jednak teskno mi, bo zima chociaz raz powinien spasc porzadny snieg:)))
    Widoki u Ciebie piekne, wiadomo, ze w miescie to niemozliwe, ale mimo wszystko chcialabym zeby przez kilka dni bylo bialo w ogrodach, tam gdzie ludzie nie chodza i samochody nie jezdza:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę, troszeczkę śniegu Ci życzę. Tak, byś sobie te czystość pooglądała. A potem niech już będzie wiosna:)

      Usuń
  11. Piękna zima, mnie się podoba :) I piesio śliczny :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja się cieszę tym śniegiem, póki jest :). Bo na wiosnę zawsze przyjdzie czas, a zima w tym roku jest wyjątkowo piękna w swojej bieli. Świetny blog, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. Każda pora roku jest piękna, zima także ma swój urok i jet potrzebna naturze :) Ale ja też czekam na wiosnę, bo to moja ulubiona pora roku ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za zainteresowanie moim blogiem.
Będzie mi miło, gdy zostawisz komentarz. Staram się odpowiadać nawet w starszych postach.
Jeżeli chcesz obrażać moich gości lub mnie- nie wysilaj się, natychmiast to usunę.
Jednym słowem hejterzy, gnomy, trolle, banda różowego misia , nie mają tu czego szukać.