środa, 23 sierpnia 2023

Światło

Wczoraj było niebiańskie „światło”, które bardzo lubię i zawsze się nim zachwycam. Czasem pojawia się na niebie na krótko, czasem na dłużej. Wczoraj trwało prawie dwie godziny.

Powstaje podczas odbicia promieni zachodzącego słońca na chmurze, która znajduje się po wschodniej stronie nieba. Chmura przeważnie jest bardzo jasna, co tylko wzmaga natężenie światła. W trakcie zmieniających się kolorów zachodzącego słońca, światło nabiera coraz to innych odcieni- od jasnego, prawie białego, po piękne w kolorze starego złota. Ale nim zgaśnie potrafi być jasnozłote, morelowe, różowozłote, miodowe i w podobnych tonacjach. Cały ogród jest wtedy w takich złotościach, miodowy, morelowy…

Pewnie nie raz widzieliście świat w takich kolorach, podczas zachodu słońca. Nie jestem poetką, nie potrafię robić poetyckich opisów (ubolewam, bo tyle chciałabym opowiedzieć o tym, co mnie otacza, a nie potrafię nawijać z emfazą, górnolotnie i potoczyście), ale zrobiłam kilka zdjęć i nakręciłam film. Wprawdzie nie oddają dokładnie tego światła (nawet czułe aparaty nie są w stanie sfotografować czegoś takiego), niemniej na niebie dużo się działo. 








 



Nad ranem, gdzieś niedaleko, przeszła potężna burza (trzeba było, na wpół śpiąco, Bezkę miziać i uspokajać), dzisiaj od rana drobna mżawka- jest nareszcie czym oddychać.

 PS. Kryscina Cimanouska w półfinale na 200 m. Super!!!!!


17 komentarzy:

  1. Należy Ci się nagroda Grand Press Photo, serio, jestem pod ogromnym wrazeniem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, ale te zdjęcia przepadłyby na takich konkursach. Moja kuzynka robi piękne zdjęcia, ale ma profesjonalny aparat- nastawia, odmierza, bada światło.... nie, ja tak nie chcę, ja chcę łapać chwilę na już. Mam dobry aparat, ale to zawsze automat- nie chcę lepszego. Jaskół ma bardzo dobry, taki już na wpół profesjonalny- dla mnie zbyt ciężki w ogóle.
      I nie potrafię robić zdjęć telefonem:(:(:(
      To niebo było takie cudne, takie rozjaśnione, nie mogłam sobie odmówić choćby próby sfotografowania go.

      Usuń
    2. Nieważne jakim sprzętem się robi, ważne jest oko i ta chwila!

      Usuń
    3. Najważniejsza jest chwila, ale sprzęt też ważny. Zależy , w jakim celu robi się zdjęcie. Dla mnie ważny jest moment, uchwycenia jakiegoś zjawiska, które, być może, już się nie powtórzy. To mi wystarczy. Zważywszy, że jest mnóstwo ludzi parających się robieniem zdjęć na konkursy i wystawy- nie mam szans żadnych. Dla nich liczy się miejsce, dla mnie przyjemność i "ku pamięci' jako wspomnienie z życia

      Usuń
  2. Kocham kolory, ale nie umiem ich dostrzegać w przyrodzie. Może dlatego nie fotografuję.
    A chmury piękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To światło w ogrodzie, kiedy zachodzi słońce, jest nie do opisanie, nie do złapania w obiektyw. Nie da się, a takie piękne.

      Usuń
  3. Przepiękne niebiańskie zdjęcia ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, naturze to było to WOW!

      Usuń
    2. Ja mam taki widok na zachodnie niebo z salonu. Te widoki czasem są obezwładniające i ja nie umiem oddać tego zdjęciami

      Usuń
    3. Moje tez nie najlepsze. Jednak, co natura, to natura w realu:):) Jak masz coś takiego, to wiesz, o czym piszę:) Nie da się tego oddać w słowach.

      Usuń
  4. Piękne te chmurki <3 Normalnie efek wow!
    Oj tak światło potrafi być różnorodne. Niestety ciągle nie umiem z nim pracować przy robieniu zdjęć :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę wyszło, więcej nie:):):) Chyba nie da się złapać światła naturalnego. zwłaszcza tego, które opisuję. Musiałam jednak trochę podrasować,bo naturalne były blade. Ale dzięki temu były bliższe temu, co naturze,

      Usuń
  5. Życie byłoby nudne,gdybyśmy dzień po dniu musieli patrzeć w górę na bezchmurną monotonię(o TVP nie wspomnę). Oglądanie chmur nic nie kosztuje,ekran zawsze jest włączony,jest całkowicie poza Twoją kontrolą.To bardzo relaksujące.Brak reklam.Nikt nie próbuje niczego sprzedać na kanale"Chmury". Chmura,którą widzimy i kochamy zdarza się tylko raz.Nigdy więcej jej nie zobaczymy.Piękno chmur polega na tym,że przychodzą i odchodzą.
    cdn.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, chmury są niepowtarzalne i to światło "niebiańskie" również. Zmienność wyglądu chmur i nieba ubarwia nasze życie, o ile ktoś potrafi to dostrzegać:).

      Usuń
  6. Najdziwniejsze i najwspanialsze znalezisko w Internecie roku 2005.
    https://www.cloudappreciationsociety.org
    Dzień Doceniania Chmur 2023,15 września piątek.Podziel się swoim niebem z obserwatorami chmur na całym świecie.
    "Pokaż mi rzecz na świecie piękniejszą niż chmury!Są zabawą i świetlikiem,są błogosławieństwem darem Boga,są gniewem i mocą śmierci.Są delikatne,miękkie i spokojne jak dusze noworodków,są piękne,bogate i obfite jak dobry anioł,są mroczne,nieuniknione i bezwzględne jak wysłannicy śmierci.Pływają srebrem cienką warstwą,płyną śmiechem biało ze złotą krawędzią,stoją w spoczynku w barwach żółtej,czerwonej i niebieskawej.Skradają się mrocznie i powoli jak mordercy,pędzą na oślep jak szaleni jeźdźcy,wiszą smutne i marzą na bladych wysokościach jak melancholijni pustelnicy.Mają formy błogosławionych wysp i postaci błogosławionych aniołów,są jak groźne ręce,trzepoczące żagle,migrujące żurawie.Unoszą się między Bożym niebem a biedną ziemią,jako piękne przypowieści o wszelakiej ludzkiej tęsknocie,należącej do obu marzeń o ziemi,w której przytula ona swoją skażoną duszę do czystego nieba.Są odwiecznym symbolem wszelakiej wędrówki,wszelakich poszukiwań,tęsknoty,tęsknoty za domem.I tak jak nieśmiało tęsknią i wyzywająco wiszą pomiędzy ziemią a niebem,tak dusze ludzkie wiszą nieśmiało,tęsknie i wyzywająco pomiędzy czasem a wiecznością"-Herman Hesse laureat Nagrody Nobla
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne to o chmurach. Dzięki, przyjemnie było przeczytać. A opis chmur przedni, chciało by się takie opisy tworzyć:)

      Usuń