niedziela, 28 lipca 2024

Zamiast komentarza do pewnej durnej wypowiedzi

"Wyobraź sobie, że nie istnieje Niebo,
To nie jest trudne, jeśli spróbujesz
Pod nami nie ma piekła
Nad nami tylko niebo
Wyobraź sobie, że wszyscy ludzie
Żyją dzisiejszym dniem

Wyobraź sobie, że nie ma państw
To naprawdę proste.
Nic ma po co zabijać ani umierać,
Nie ma też żadnej religii
Wyobraź sobie ze wszyscy ludzie
Żyją w pokoju

Możesz mnie nazwać marzycielem
Ale nie jestem jedyna
Mam nadzieje, że któregoś dnia dołączysz się do nas
A świat będzie żył w jedności

Wyobraź sobie, że nie ma własności,
Ciekawe, czy potrafisz.
Nie ma chciwości ani głodu
A wszyscy są sobie braćmi
Wyobraź sobie, że wszyscy ludzie
Dzielą ze sobą świat

Możesz mnie nazwać marzycielem
Ale nie jestem jedyna
Mam nadzieje że któregoś dnia dołączysz się do nas
A świat będzie żył w jedności."




16 komentarzy:

  1. Chyba wiem o co chodzi. Ten pan, pracując w TVP tyle lat , chyba przesiąkł pewną ideologią i stąd jego komentarz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dokładnie tak:):):):)

      Usuń
    2. Poza tym, piosenka jest kultowa i podobno stała się hymnem olimpiady we Francji.

      Usuń
    3. Na myśl by mi nie przyszło, by tę piosenkę skojarzyć z komunizmem. Czy nie marzymy, by nie było granic, wojen, przemocy? Czy nie marzymy, by ludzie się szanowali, a niebo było niebem takim zwyczajnym bez opozycji do piekła? Ten Babiarz jest po prostu chory na coś, co ja nazywam katolickim natręctwem skojarzeń.

      Usuń
  2. czytałem gdzieś, że Lennon w jakimś wywiadzie sam określił tą piosenkę jako rodzaj "manifestu komunistycznego", tylko jest pewien szkopuł, że poeta miał na myśli zupełnie inny komunizm, taki utopijny, idealistyczny, który nigdy i nigdzie nie zaistniał, a tego realnego nikt wtedy na Zachodzie nie znał, nawet tamtejsi politycy tworzący partie nazywane przez nich samych jako "komunistyczne" rozumieli to jeszcze po swojemu, zresztą obecni Polacy /większość/ też pod słowem "komunizm" rozumieją na przykład czasy rządów Gierka, co jest już kompletnym nieporozumieniem...
    tak więc owego omawianego pana /niewymienionego z nazwiska, bo po co?/ można nazwać od biedy ofiarą owych słownych nieporozumień, nie zmienia to jednak faktu, że zwykle są tymi ofiarami ludzie nie do końca przytomni, a dla takich w mediach mających ambicje bycia obiektywnymi i neutralnymi miejsca być nie powinno...
    p.jzns ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komunizm z PRLem kojarzą, przede wszystkim młodzi i w średnim wieku ludzie. Akurat ci, którzy w ogóle nie mają pojęcia, na czym polegał socjalizm i że nie miał nic wspólnego z komunizmem. Te ostatnie 8 lat mielenia ludziom w mózgach, zakłamywanie historii, uczenie po łebkach i treści jedynie na bazie i po linii, wyrządziło ogromne szkody w umiejętności pojmowania rzeczywistości zarówno tej minionej jak i obecnej.
      Słowa piosenki są tak piękne, tak pokojowe, takie pełne miłości do świata, że naprawdę trzeba wiele złej woli, by je porównać do treści komunistycznych.

      Usuń
  3. Wielu intelektualistów i artystów w tamtych czasach- szczególnie okolicach 68- komunizowało, na szczęście nie żyjąc w obozie ludowym. Sama podziwiałam Che wiele lat:)
    Myślę, że ta wypowiedź była głównie niefortunna, bardziej niż przemyślana. Ale to jednak osoba publiczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Che nadal podziwiam, ale najbardziej Martina Luthera Kinga. Babiarza słucham, kiedy oglądamy programy sportowe. Wierz mi, on naprawdę ma czasem wredne wejścia. To wyszło z jego trzewi, ta cała pisowska "antykomunistyczna" mentalność. Co trzeba mieć w głowie, by podczas tak pokojowej, ogólnoświatowej uroczystości wywalić z siebie takie słowa. Wiesz, czasem mam wrażenie ze tym pisiurom wszystko kojarzy się z lewakami i komuną, jak temu żołnierzowi wszystko kojarzy się z d...

      Usuń
    2. Być to może, ja mało oglądam sport i Babiarza za bardzo nie znam.

      Usuń
    3. U nas leci sport na okrągło- oglądamy zawody różnej rangi z wielu dziedzin sportu. Babiarz jest często nieznośny w komentowaniu, taki przemądrzalec. Człowiek, kiedy nie ma jakiegoś natręctwa, to myśli normalnie i na widok czegoś lub gdy usłyszy coś, nie ma jednych i tylko tych samych skojarzeń. A tym prawicowcom prawie wszystko kojarzy się z naruszeniem wartości chrześcijańskich- a to piosenka, a to obraz, a to inscenizacja, a to performans. Ja ich wypowiedzi takie nachalne, jednokierunkowe odbieram jako przemoc psychiczną na niewierzących- wpędzenie nas w poczucie winy, że coś znowu zbroiliśmy ( naruszyliśmy ich świętość) i jesteśmy nietolerancyjni.

      Usuń
  4. Ja ciągle nie dotarłam do tej wypowiedzi Babiarza ale jakem katol uwielbiam te piosenkę bo w gruncie rzeczy to było przesłaniem Jezusa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, katolicy (katole) są różni:):):):) Ja na razie mam częściej do czynienia z katolskimi oszołomami. Wczoraj kompletnie nie liczyli się z innymi ludźmi- petardy strzelały dookoła, Beza zwymiotowała z nerwów i bardzo cierpiała. Ale co to tych katoli obchodzi- ważne, by se postrzylać, a jak ktoś ich skrytykuje to ci powiedzą, że jest nagonka na chrześcijan. Jestem wściekła. Powiem szczerze, jaki piękny byłby świat, gdyby skończyło się to katolickie wielkie EGO. Z każdej strony człowiek jest bombardowany i pretensjami, ich wizjami, ich narzucaniem własnego zdanie, ich wymuszaniem prawa pod wiarę, ich wtrącania się w życie osobiste, ich traktowaniem kobiet jak niewolnice, ich narzuceniem stylu życia- pełno, wszędzie ich pełno.... brrrrrrrrr....

      Usuń
  5. Umknęła mi jakaś afera z Babiarzem a i gościa nie znam ale od zawsze uwielbiam Imagine i wyobrażam sobie ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babiarz to taki lekko nawiedzony, przemądrzały komentator sportowy. Nie wart takiego rozgłosu. On już miał dawno wylecieć z TVP, ale szef się zlitował no i teraz ma. Piosenka jest pięknym przesłaniem i bardzo chciałabym, by świat tak wyglądał jak go opisują jej słowa.

      Usuń
  6. Ja nie będę się wypowiadać bo sama nie widziałam, nie oglądałam i nie słyszałam ale z tego co mi wiadomo sam Lennon określił w wywiadzie swój utwór tak jak teraz Babiarz Być może coś wyrwane z kontekstu, nie wiem a poza tym z której strony wyrwane a to bardzo ważne..
    Natomiast co do słynnej sceny, też nie wiem czego miała być parodią (?) ale wiem że tylko z Boga katolików często kpią (nie mówię że tu i nie tylko tu na pewno) i znamienne jest to że z "innych" nie. Ogólnie temat rzeka i nie na komentarz pisany w poczekalni u dentysty z córkami 😉. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owszem, sam Lennon to powiedział, ale konteksty są różne i czasy , w jakich wypowiedzieli swoje słowa są różne. Babiarz wyraźnie podszedł krytykancko z negatywnym nastawieniem do piosenki z sugestią, że ona nawiązuje do komunizmu, jaki niby znał Babiarz, czyli, śmiem twierdzić do tego sowieckiego. Natomiast Lennon wyraźnie nawiązał do idei komunistycznych utopijnych, które mówią, że może być świat bez granic, bez wojen, bez religii. No powiedz mi, co jest negatywnego w tym, że może istnieć świat bez religii, bo to najbardziej ubodło Babiarza. Lennon był pacyfistą, dzieckiem-kwiatem, hippisem jego piosenka jest przesłaniem pokojowym.
      Jeżeli ktoś chce zobaczyć, coś zdrożnego, a takie tendencje przejawiają ciągle katolicy, to zobaczy nawet w postaci gimnastyka "rozpiętego" na "kółkach".
      "Uczta bogów", to uczta bogów i nic więcej, Francuzi mieli prawo nawiązać do tego obrazu, tym bardziej, że wiąże się on bezpośrednio z Grecją i tematyką olimpijską.
      I znów zapytam, co jest złego w tym, że w postacie przedstawione na obrazie "Uczta bogów" wcieliły się osoby "wykluczone"- LGBT, drag queen itp. ?
      Po prostu tak, jak napisałam powyżej- katolikom wszystko kojarzy się z jednym- atakiem na ich wiarę i Boga. Mają manię prześladowczą.
      Na razie nic mi nie wiadomo, by protestowały kościoły protestanckie, a przecież mają tego samego Boga, co katolicy.

      Usuń